sign-uniescie

 

Osrodki batony (kopiuj) (kopiuj)

oferta specjalna tytulrehabilitacja uniesciekrajowe tytulDubrownik tytul

Nordic Walking - sport dla każdego

Od kilku lat Nordic Walking jest z powodzeniem wprowadzany do programów rekreacyjno-rehabilitacyjnych zachodnioeuropejskich ośrodków i klinik rehabilitacyjnych. Tradycyjne spacery i marsze wsparte kijkami i urozmaicone ćwiczeniami dają o wiele lepsze efekty zdrowotne i co warto podkreślić, ogromną satysfakcje

Główne zalety marszu:

  • mięśnie kończyn dolnych, pasa biodrowego i dolnego odcinka tułowia są wzmocnione, a elastyczność głównych stawów tej części ciała jest  zachowana; postawa i sposób poruszania się mogą sie poprawić
  • jako dynamiczne ćwiczenie areobiczne, pobudza wiele procesów fizjologicznych związanych z aktywnością mięśni szkieletowych, w tym metabolizm lipoprotein
  • zwiększa siłę i gęstość kości kończyn dolnych u ludzi w każdym wieku
  • poprawia sprawność fizyczną, fizjologiczną oraz metabolizm związany z wydatkowaniem energii, kumulując pozytywne efekty
  • regularnie uprawiany marsz zapobiega zawałowi serca, zaleca sie go w leczeniu nadciśnienia (obniża się ciśnienie krwi spoczynkowe), w rehabilitacji kardiologicznej
  • regularny marsz dla zdrowia pozytywnie zmienia obraz krwi, obniżając poziom cholesterolu i tłuszczu, a zwiekszając masę mięśniową
  • jako najbardziej naturalna forma ruchu, marsz może być uprawiany przez każdego, z wyjątkiem osób bardzo słabych i poważnie  chorych
  • jest bardzo wygodną i bezpieczną formą aktywności fizycznej, nie wymagajacą szczególnych umiejętności i skomplikowanego sprzętu, którą mozna uprawiać wszędzie, samemu regulując tempo, intensywność długość marszu, który nadmienie nie obciąża stawów.


Fakty dotyczace korzyści zdrowotnych z uprawiania Nordic Walking:

  • konsumuje około 400 kal./godz.( w porównaniu z 280 kal./godz.podczas normalnego marszu)
  • tętno jest o 5-17 uderzeń na minutę wyższe (130/min. w normalnym marszu to w Nordic Walking 146/min. to jest wzrost o 13%)
  • konsumpcja energii wzrasta podczas uzywania kijków przecietnie o 20% w porownaniu ze zwykłym marszem
  • zmniejsza napięcie mięśniowe oraz ból w okolicach szyi i obręczy barkowej
  • zwiększa ruchomość szyi i krgosłupa
  • angażuje niemal 90% wszystkich mięśni, najmocniej mięśnie kończyn górnych,  klatki piersiowej, brzucha pośladków i kończyn dolnych
  • nie obciąża dodatkowo stawów i kolan,redukując to obiążenie znacząco (ok.5 kg odciążenia z każdym wbiciewm kijka w podłoże)
  • kijki zwiekszają bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach